Uğur Özteke

Uğur Özteke

Tramvayda niye 27 yıl geriye gidiyoruz?

Tramvayda niye 27 yıl geriye gidiyoruz?

Yeni bir haftanın ilk yazısında şehrimizin ülkemizin insanlarımızın güzelliği ile dolu dolu mutlu ve huzurlu bunların yanında da her şeyden önce sağlıklı olmanın şükrü içindeyiz.

Bugün çok mutluyum.

Neden mi?

Çünkü bugün biraz sonra aşağıda da okuyunca bir kez daha anlayacaksınız ki bizim okurlarımız olan sizler gerçekten çok kaliteli, mükemmel, ileri görüşlü ve dünü asla unutmayan insanlarsınız.

Ahmet ...... abimiz bizim samimiyetimize güvenerek bir konuyu açmış ve sorunlar ile çözümü yollarını anlatmış.

Ahmet abimizin anlattıklarını defalarca okudum. Geriye dönüp geçmişi yeniden okudum.

Ve Allah ondan razı olsun bu konuda bilmediklerimi öğrenmeye çalıştım.

Lafı uzatmıyoruz ve Ahmet abimizin samimiyetle şehrimiz adına bizlerle paylaştıklarını sizlere olduğu gibi aktarıyoruz.   

“Sevgili Uğur abi,

Öncelikle yazılarını severek takip ediyoruz, Konya'mız çok güzel bir şehir ve Konya'mızı yönetenler çok güzel işler yapıyor ama bazı küçük ayrıntıları kaçırıyoruz. Bu küçük sorunları dile getiriyorsun. Allah sizden razı olsun.

Size iletmek istediğim sorun tabi ki de TRAMVAYLAR.

Ben Adliye civarında oturuyorum ve sürekli tramvayları kullanıyorum.

Alaaddin tepesini 2 farklı tramvay hattı kullandığı için makas işlemleri yapılması gerekiyor.

Adliye durağında da tramvayın durağa girmek için makas değiştirmesi gerekiyor.

Ancak bu makas değişimi için belediyenin geliştirdiği herhangi bir makas sistemi yok.

Adliye hattı ilk açıldığında her tramvaya birer levye koyuldu ve tramvay makas değiştireceğinde vatman bu levyeyle tramvaydan inip levye ile makas değiştirip tekrar tramvaya biniyordu ancak bu sistem:

1- Seferde zaman kaybına yol açıyor.

2- Vatman makas değiştirirken makamı boş kalıyor ve tramvay sahipsiz kalıyor.

3- Levye bazen makası tam değiştiremiyor ve tramvayın raydan çıkmasına neden oluyordu.

 

 

1-118.jpg

 

 

Fotoğrafta da gördüğünüz gibi 1 Şubat’ta Adliye tramvayı yoldan çıkınca levye sisteminden vazgeçildi.

Yerine elektronik düğme sistemi getirildi;

Bu sistemde vatman duraktan çıkınca düğmenin yanında tramvayı durdurup pencereden elini çıkararak düğmeye basıyor.

Ancak bunun tehlikesi şu;

Düğme hep açıkta!

Ve lüzumsuz veya kötü niyetli birisi tramvay geçerken düğmeye basarsa tramvay yoldan çıkıyor.

 

img_4555.jpg

 

Bu kazada vatman makas değiştirip tam hızlandığı sırada lüzumsuz birkaç çocuk düğmeye basıp kaçıyorlar.

Ve tramvay raydan çıkıyor. Çok büyük hasar oluşuyor. Alaaddin Tepesi saatlerce trafiğe açılamıyor.

Bu sisteminde hatasını gören belediye düğmeleri kaldırdı bir süre ve levyeli sisteme geri döndü.

Ancak 29 Mayıs’ta..

 

3-080.jpg

Levyeli sistem sağlam olmadığı için tramvay yine raydan çıktı...

 

Şimdi ne yapıyorlar diye sorarsanız.

Tekrar düğmeli sisteme geçtiler...

Sizden ricam bunu yetkililere iletmeniz.

Artık bu ilkel sistemden vazgeçip GPS'li sisteme geçilsin.

Her tramvayda dahili GPS ve wifi sistemi mevcut.

Bu makaslar otomatik olarak bir merkezden değiştirilmeli.

Ayrıca:

Adliye tramvayı trafiği rahatlatıp hızlı ulaşım sağlayacak denildi.

Ama tramvay yerin altından gitmediği için doğası gereği lambalara takılıyor.

Buna çözüm olarak belediye vatmanlara “Kırmızı ışıkta geçme” yetkisi verdi.

Ancak bu yine tehlikeli bir durum.

Tramvaylar ağır vasıta ve ani hızlanıp duramıyorlar.

Bu karar da kazaya sebep olacaktır.

Bunun yerine tramvay ışıklara yaklaştığında ışıklar otomatik olarak tramvaya yeşil yanmalı.

Bu sayede tramvayın sefer süresi kısalır.

Ayrıca yeni yapılan Adliye hattı çok kaliteli yapıldı ancak yine makaslarda sıkıntı var. Teknik bir sorundan dolayı tramvay makasa girmeyecek olmasına rağmen makas bölgesinden 10 kilometre hızla geçmek zorunda kalıyor.

Ama Selçuk Üniversitesi Tramvay hattında tramvay makas bölgesinden 70 kilometre hızla geçebiliyor.

Selçuk Üniversitesi Tramvay hattı 1989 tarihlerinde yapıldı

Adliye Tramvay hattı ise 2015 yapımı.

27 yılda makas teknolojisi mi geriledi?

Tramvayın sefer süresi bu kadar önemliyken neden makaslarda ve ışıklarda bu kadar vakit kaybediliyor?

Adliye hattı bölünmüş bir yol olmadığı için zaten sefer hızı 40-50 kilometre civarında.

Bir de ışıklar ve makastaki vakit kayıpları eklenince Adliye’den Alaaddin’e 25-30 dakikada gittiğimiz oluyor.

Selçuk Üniversitesi tramvayı 25 dakikada Alaaddin’den Otogar’a gidiyor.

Bu sorunlarımızı da dile getirirseniz çok seviniriz.

Sadece güvenli ve vakit kaybı olmayan bir yolculuk yapmak istiyoruz.

Adliye’den Alaaddin’e doğru sefer süresi olan 10-15 dakikada gitmek istiyoruz.

Saygılarımla...”

.....................

Ahmet abi ve bu kıymetli abimiz gibi şehrini, ülkesini samimi bir şekilde seven bizleri ve büyüklerimizi uyaran okurlarımıza sonsuz saygılarımızı sunuyoruz

 

GÜNÜN OKKALI SÖZÜ

Acının ödülü tecrübe imiş.

 

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

 Kabataş kavşağında Kabataş taksi durağının sarı taksisi U dönüşü yasak levhasına rağmen U dönüşü yapmadığı zaman daha iyi ADAM oluruz.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
7 Yorum
Uğur Özteke Arşivi
SON YAZILAR