Muzaffer Kırmacı

Muzaffer Kırmacı

MESLEK LİSELERİ VE EĞİTİM SİSTEMİ

MESLEK LİSELERİ VE EĞİTİM SİSTEMİ

Gazetemiz yazarlarından Barbaros Ulu beyin Meslek Liseleri ile ilgili yazısını okuyunca, bir Meslek Liseli olarak hem duygulandım, hem de gururlandım.

      Barbaros beyin görüşlerine aynen katılıyorum.

      Yalnız benim de bu konuda ilave etmek istediğim bazı  konular var.

      Bilindiği gibi 28 Şubat'çılar, İmam Hatiplere hep önyargılı bakmışlardır.

      Devletin yasaları ile kurulmuş okulları “irtica yuvası” gibi göstererek İmam Hatipleri itibarsızlaştırmak istemişlerdir.

      Esasında bu, Müslüman halkın inancına yapılan bir saldırı amacı taşıyordu.

      İmam Hatip Liselerine olan kindar tavırları, diğer Meslek Liselerini de derinden etkilemiştir.

      Devlete maliyeti yüksek okullardır Meslek Liseleri.

      Bu okullardan mezun olan öğrencilerden azami verim almak gerekir.

      Mesela elektrik bölümünü bitiren bir öğrenci, sınav sisteminin azizliği ile farklı bir bölümü kazanırsa, devletin emekleri boşa gitmiş olmayacak mı?

      Üniversitelerin tüm bölümlerinin alt yapısı Meslek Liselerinde mevcut.

      Mesela Tıp Fakültesine alınacak öğrenciler, Sağlık Meslek Liselerinden alınsa meslekte başarı oranı daha yüksek olmaz mı?

      Makina, elektrik ve inşaat mühendisliği ile mimarlık bölümlerine de Meslek Liselerinin ilgili bölümlerinden öğrenci alınabilir.

      Ben Meslek Lisesi elektrik bölümünden mezun oldum. En büyük idealim elektrik mühendisi olmaktı. Ama sistem ve müfredat programı beni Mimar yaptı.

      Hoş. Mimarlık mesleğini de çok seviyorum. Ama ben evdeki ufak tefek tamirat işlerini yapmak için mi elektrik bölümünde  okudum?

      Devlete olan yüksek maliyetin karşılığını veremedim. Daha doğrusu devlet benden bunu istemedi.

      Ülkemizin geleceği açısından Meslek Liselerinin ihya edilmesi gerekiyor. 

      Bazı büyük işletmeler ihtiyacı olan elemanı, bünyesinde kurdukları Meslek Liselerinden temin ediyorlar.

      Çok akıllıca bir uygulama.

      Eleman sıkıntısı çeken kuruluşlar bu yolu takip edebilirler.

      Bu uygulamayı ilk defa Manisa'daki ECA fabrikasında görmüştüm.

      Eğitim sistemi bilimsel verilere göre belirlemelidir.

      Bu sistemde fanatizme de, duygusallığa da yer yoktur.

      Nokta!

     

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
Muzaffer Kırmacı Arşivi
SON YAZILAR