RAMAZAN AYINDA SAĞLIKLI SİNDİRİM SİSTEMİ

Ramazan ayı boyunca değişen yeme ve uyku düzeni, uzun süren açlıklar bağırsaklarımızın çalışmasını da etkileyebiliyor. Metabolizmamızla beraber yavaşlayan bağırsak çalışmaları kabızlık problemini de beraberinde getiriyor. Ramazan ayı maddi ve de manevi yönden tam bir huzur ayı olmalı ancak şişkinlik, sindirim problemleri huzurumuzu kaçırabilir.

İşte ramazan ayında sağlıklı bir sindirim sistemine sahip olabilmek için 6 süper öneri:

Yemekleri yavaş ve sindirerek tüketin: besinleri hızlı tüketmek ve iyi çiğnememek mide ve bağırsağın iş yükünü arttıracağı için sindirim sistemini olumsuz etkiler. Hazımsızlığa sebebiyet verebilir. Ağzınıza aldığınız her lokmayı en az 20 kez çiğnemeye özen gösterin. Unutmayın sindirim ağızda başlar.

Lif açısından zengin beslenin: liften zengin beslenmek bağırsaklarınızın düzenli çalışmasına yardım edecektir. Tam tahıllı ekmekler, yulaf, bulgur, kepekli veya tam tahıllı makarnalar, kurubaklagiller, sebzeler lif açısından oldukça zengindir.

Hareket edin: sizin hareket halinde olmanız bağırsak hareketlerine de destek olacaktır. Hızlı bir metabolizma için günde en az yarım saat egzersiz yapmayı ihmal etmeyin. Bu egzersiz ağır sporlar olabileceği gibi hafif tempo bir yürüyüş de olabilr.

Kuru meyvelerden yardım alın: mevsimi gelene kadar kuru kayısı ve kuru erik kabızlığa güzel bir çözümdür. Mevsimi geldiğinde tabiî ki tazesini de tüketebilirsiniz. Meyveleri ve sebzeleri her zaman mevsimin de tüketmeye özen gösterin.

Probiyotiklere hayatınızda yer açın: probiyotikler bağırsaklarımızda sağlıklı sindirim ve emilim yapılması için bize yardımcı olan sevimli ajanlardır. Kefir, turşu, ev yapımı sirke, şalgam, yoğurt probiyotik açısından zengindir.

Su tüketimini arttırın: vücudumuzdaki tüm metabolik faaliyetler su ile yapılır. Günde en az 2-3 litre su içmeye özen gösterin. Özellikle fazla tuzlu beslendiğiniz dönemlerde ödem oluşmaması için su tüketimini arttırın.

 

Kabızlık problemi yaşayanlar için özel tarif:

  • 1 adet armut
  • 2 adet kuru erik
  • 2 adet kuru kayısı
  • 1 adet hurma
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı

Tüm malzemeleri blendırdan geçirin. Her sahurda 2 tatlı kaşığı tüketin.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.